Fem en fredag

Jul, jul, jul – jag älskar det! Därför kan jag förstås inte låta bli att svar på Elisas Fem en fredag.

Vad gillar du mest med julen? Allt! Lugnet, myset, ljusen, maten, klapparna, traditionerna.

Hur kommer du spendera årets jul? Vi firar som vi alltid gör, bara vi fem här hemma. Paket under granen på morgonen, frukost, kyrkan, lunch, mys, Kalle, tomte, julbord. Jag går i julottan och med det vackra kyrkobesöket inleder jag sedan juldagen, en dag då ingen behöver lämna pyjamasen om man inte vill (om man inte ska till kyrkan förstås, men det går bra att byta tillbaka till myskläder vid hemkomst igen). Senare i veckan åker vi till mina föräldrar och firar där också.

När slutade du tro på tomten? Det minns jag inte. När jag var 10 kanske? Men magin finns fortfarande kvar.

Byter du någonsin en julklapp du får? Jag har bytt en bok någon gång pga att jag redan hade den men annars brukar min man ha koll.

Brukar du ha uppesittarkväll? Jag förknippar ordet uppesittarkväll med Bingolotto (jag kan ha fel men så associerar jag) och det lockar inte. Vi brukar ta en kopp te, njuta av granen och lugnet och sen lägga oss i vanlig tid.

6 tankar om “Fem en fredag

  1. Pingback: Fem en fredag v. 1: Framåtblick - elisamatilda.se

Lämna en kommentar