Fem en fredag

Det var länge sedan jag svarade på Matildas Fem en fredag men nu är det dags igen (även om det är lördag).

  • Vad har du för mycket av? Skräp. Kombinationen av att vi är dåliga på att komma iväg till återvinningen och att vi har en stor källare är förödande. Men nu är måttet rågat, nu måste vi rensa upp.
  • Vad har du för lite av? Tid. Vore oerhört skönt att jobba mindre och få lite tid att andas (och att åka till återvinningen).
  • Vad har du lagom av? Barn. Tre är ett alldeles perfekt antal barn för oss. Jag är oändligt tacksam för att yngsta inte är tvilling, något som hänt flera familjer i bekantskapskretsen. Lika tacksam är jag över att min man lyckades få mig på andra tankar, genom att hota med minibuss, när jag mumlade något om ett fjärde barn då för massor av år sedan när jag slutat amma Lillan.
  • Vad har du ångrat allra mest? Ångrat och ångrat men med facit i hand önskar jag att jag läst till läkare istället för att bli ekonom.
  • Vad har du för dröm om framtiden? Att vi får vara friska, att barnen får det bra och att vi faktiskt flyttar upp till fjällen när barnen flyttar hemifrån och vi slutar jobba.
  • 6 tankar om “Fem en fredag

    1. Ja stora utrymmen ska ju fyllas med nåt 😉 det känns igen, det där med att samla på sig grejer som man aldrig kommer iväg till återvinningen med… men det fixar ni snart 😉 Fina svar på frågorna

    2. Att ångra sitt yrkesval är enkelt, men livet blev okej ändå. Återvinningen är mitt problem också, saknar bil och återvinningen ska traskas till ca 2 km. Fyller min dra-maten-kärra och drar iväg med tidningar, med glas, med konservburkar, men kul är det inte

    Lämna en kommentar