Skriver ett inlägg till – veckans jerka

Gäller att passa på nu när jag har fått lite egentid medan två barn och en make är på simning, jag skriver ett inlägg till :).

Veckans jerka hos Annika ställer den här gången frågan Vad skulle du göra om du plötsligt blev fem miljoner kronor rikare?

Lätt som en plätt att göra av med fem miljoner i dagens bostadsläge tyvärr… Jag skulle göra följande (efter #1 utan inbördes ordning): 1) skrattande betala av resterande CSN-lån, 2) betala av på huslånet, 3) installera bergvärme, 4) göra om fasaden på huset, 5) blåsa ut köket, 6) renovera vinden och få den där efterlängade walk-in-closet som jag ser framför mig, 7) köpa en ny garderob och 8) ge pengar till SOS barnbyar.

Gäller bara att komma över de där pengarna…

12 tankar om “Skriver ett inlägg till – veckans jerka

    • Ja, det är ju det. Vi bor dessutom i ett hus byggt -29 och som varit oälskat i minst 20 av de senaste åren, och det som väl är gjort är rent fuskarbete. Finns en del att göra om man säger så. Fördel: allt vi gör blir en klar förbättring. Nackdel: kostar skjortan (speciellt som vi inte kan göra något själva pga div tummar mitt i händerna).

  1. Så skönt det vore att kunna göra allt som behövs och som en vill på sitt boende, utan att behöva fundera på om en har råd med det… Fem miljoner kan ge en fin guldkant på livet!

Lämna en kommentar