Balansen II

Jag återupprepar den här titeln men ordet balans är något jag ofta visualiserar kring och något som jag verkligen vill uppnå, en vision, men vägen dit är minst sagt krokig. Just nu är stressen är monumental. Jobb, student och egna tentor* – det här är stressmässigt de tre värsta veckorna i mitt liv på evigheter.

Men det som lättar upp är att det ändå går att kryssa av saker som har varit en del av den totala stressen:

  • Inlämning av PM i skolan i söndags. Jag fick ihop det på några timmar och trots något sakfel och bristande korrekturläsning fick jag B i betyg. Obegripligt, men det är bara att tacka och ta emot.
  • Middagen här hemma för 16 personer i måndags som blev enormt uppskattad av mina kollegor.

Förvänta er fler balans-inlägg… det är faktiskt ganska skönt att få dem ur sig och det finns ungefär tio stycken punkter kvar att beta av de kommande två veckorna.

*Jag vet, det är helt frivilligt men har jag nu klarat ett helt läsår så har jag ingen lust att falla på målsnöret.

4 tankar om “Balansen II

    • Tack! Det allra värsta som kan hända är ju att jag får komplettera/göra om något i skolan. Men det vore ju ruskigt skönt att i alla fall klara av en av två tentor den kommande veckan.

Lämna en kommentar