Halvdagens välsignelse

S-23

På mitt jobb har vi några halvdagar per år och en av dem är dagen före midsommarafton. Jag älskar halvdagar, de visar så fint vägen in till den helg som väntar. Eftermiddagen blir som en förbjuden lyx, nästan som att skolka, men ändå helt tillåten.

Lyxkänslan förtas dock lite av att eftermiddagen ska ägnas åt att handla med yngsta dottern, en aktivitet som ingen av oss uppskattar men som måste genomföras då hon behöver saker till konfirmationslägret. Jag önskar, för hundrafemtioelfte gången, att jag vore mer intresserad av kläder och shopping. Men jag biter ihop, agerar vuxen och åker och handlar det nödvändiga.

Sen tänker vi grilla, äta glass och jordgubbar och fira in midsommaren.

6 tankar om “Halvdagens välsignelse

    • Vi blir aldrig osams men båda håller på att dö av uttråkning = blir sällan speciellt kul. Men vi får väl sätta upp ett mål i form av en glass vid väl utfört värv, då kanske vi i alla fall får det gjort 😉

Lämna en kommentar