Årets utmaningar – hur går det?

I år gav jag mig i kast med tre utmaningar från start och sen hoppade jag på en fjärde på Instagram. Jag fick en lysande start på Kaosutmaningen men det får jag varje år så det var ingen överraskning. Just den utmaningen är jag inte så orolig för, jag tror inte att jag kommer att ro hem full pott i år igen men jag kommer att klara målet med 20/40 med marginal. Status idag: 16/40.

Sen var det den här hyllvärmarutmaningen där jag i någon slags utmaningsyra skrev att jag skulle försöka läsa tolv hyllvärmare i år. Tolv. Det är en massa när det gäller böcker som hittills inte lockat tillräckligt mycket för att bli läsa. Status idag: 0/12.

Muminserien har jag tidigare aldrig läst så det var den tredje ursprungliga utmaningen. Det är böcker jag faktiskt vill läsa, till skillnad från hyllvärmarna då, men än så har jag inte kommit igång. Jag tänker att maj blir månaden då jag börjar med den här. Status: 0/9 (?).

Sist då den där instagramutmaningen #3påtre där jag ska läsa tre ukrainska böcker på tre månader. Första gick bra, även om jag inte gillade den speciellt mycket. Den andra är dock så dåligt översatt (till engelska) att det är en plåga att läsa även om historien är riktigt bra. Men jag kämpar på. Status: 1,5/3.

Hur går det för er andra, har ni läget under kontroll på utmaningsfronten?

5 tankar om “Årets utmaningar – hur går det?

  1. Utmaningar är ingenting för mig. Jag tycker inte det är roligt helt enkelt och hoppar inte på det. Däremot läser jag gärna om andras utmaningar. Trevlig Valborg!

Lämna en kommentar