Fem en fredag

Den här stackars lilla bloggen får verkligen inte många inlägg nuförtiden. Jag tänker på en massa inlägg jag vill skriva men det kommer liksom inte längre än så. Nåväl, frågorna hos Elisamatilda gör i alla fall att det inte blir helt tomt här.

Vad gör du sällan på måndagar? Måndagar är vår stora aktivitetsdag här hemma, även om det är lite lugnare nu när skidorna är slut för säsongen, vilket gör att det är ytterst sällan jag äter en middag i lugn och ro just dessa dagar.

Vad händer ofta på tisdagar? Sedan den nya yogastudion öppnade upp här i vårt område så går jag ofta på yinyoga på tisdagarna. Det passar perfekt med yoga på tisdagarna eftersom både måndag och onsdag bjuder på ganska tuff löpning i träningsschemat.

Om du ska ha ”Lill-lördag”, vad gör du en onsdag? Jag älskar ordet lill-lördag. Normalt sett passerar denna dag revy ganska snabbt den också men just den här veckan blev det faktiskt en lill-lördag med extra allt. Vi hade lyckats få bord på nyöppnade Brasserie Astoria och det var i sanning en fantastisk upplevelse. Maten var otroligt god och vinerna likaså.

Vad är det bästa med torsdagar? Hm… att det är dagen innan fredag? Eller pannkakorna?

Hur ser dagens fredag ut? Jag tränade i morse och tackade vädergudarna för att det snöblandade regnet från igår nu dragit vidare. Det var dock ganska kallt, även om vi fick upp värmen rätt snabbt. Sen jobb, jobb, jobb fram till fyra ungefär. Då tänker jag stänga ner för dagen och gå på yoga som avrundning på den här veckan. Ikväll blir det middag här hemma och efter det kanske lite TV och sedan marsch i säng.

Den omskrivna trappen på Brasserie Astoria

9 tankar om “Fem en fredag

  1. Så duktig du är på att träna och hålla igång. yoga har jag inte fastnat för, provade mediyoga förrförra hösten då jag är så himla stel i kroppen att jag inte ens klarar en yogaställning. Kunde göra övningarna sittande på en stol. Men biten blev jag inte, alla dessa haranger som skulle upprepas i oändlighet var väldigt främmande för mig. Avslappning genom djupandning? Då hyperventilerar jag! Treviig helg!

    • Hade jag varit tvungen att upprepa en massa haranger hade jag aldrig fortsatt med yoga. Den yoga jag går på är antingen en variant med ganska mycket (statisk) styrka eller stretch/avslappning. Båda mycket bra för både kropp och sinne för mig. Inte minst för att det är skönt att få en eller ett par timmar i veckan som inte mäter prestation…

    • Jag tycker ju att det är kul att träna och i dessa tider är det också det enda sociala umgänget jag har där vi träffas fysiskt (tränar bara utomhus). Yoga är jättebra tycker jag men det finns mycket att välja på och det gäller att våga prova lite olika så att man hittar det som känns bra.

      • Det är ju bra med träning och socialt också. Jag höll på mycket förut men blev ”mätt” så nu blir det mest för att inte få ont överallt. Yoga ska jag kika lite på, om jag kan hitta nån som passar mig.

  2. Så aktiv du är! Har testat yoga några gånger, men det var inte riktigt min grej. Gör ett egenkomponerat gymprogram 30 minuter varje dag (har en latdag/vecka), men det är enbart för att hålla igång mina värkande leder. Och nu har det faktiskt blivit en vana! Ha en bra helg!

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com-logga

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s