Månadens bästa bok – september

Aningens sent kanske, det är ju redan mitten av oktober (älskar den här månaden!), men här kommer mitt inlägg angående Månadens bästa bok som Mia håller i.
September var verkligen ingen höjdarmånad när det gäller läsningen för min del. Jag läste en bok, I djupt vatten, och den tyckte jag var direkt dålig. Sen lyssnade jag på två böcker av Nesser och den första av dem kommer jag inte ihåg så mycket av för det var lite rörigt i tillvaron så fokus på lyssningen var nog aningens sämre än vanligt. Då återstår Kvinna med födelsemärke av Håkan Nesser. Det är fjärde nesserboken jag lyssnar på på kort tid och nu har jag tagit en paus från mitt nessermaraton för att faktiskt kunna särskilja de olika böckerna.

Konkurrensen var bevisligen inte mördande men i alla fall, månadens bästa bok i september är härmed utsedd!


Vete sjutton om oktober blir så mycket bättre. Halva månaden har snart gått och jag har lyssnat på en bok, del 1 av Som ett eko av Diana Gabaldon (älskar!) och läst Top Dogg som jag skrev om här. Nu lyssnar jag på del 2 av Som ett eko (älskar fortfarande!) och läser Madame Bovary. Där har vi nog en potientiell vinnare för oktobers lista. Så även om det inte blir så många så är kvaliteten högre än föregående månad.

 

2 thoughts on “Månadens bästa bok – september

  1. Kvinna med födelsemärke har jag inte läst, men den kommer jag nog läsa eller lyssna på i min Temaläsning så småningom. Han har ju skrivit en hel del så det finns att ta av 😉

Kommentera

