Top Dogg

Tredje boken för terminen in NKs Litterära sällskap är Top Dogg av Jens Lapidus. Det är inte en bok som är värd att skriva mycket om men några punkter vill jag få ur mig:

  • Jag inte tillhör målgruppen för den här boken, det är slangord jag aldrig hört och titeln betyder säkert något men jag har ingen aning om vad
  • Det är en väldig massa människor
  • Det är del tre i en trilogi om jag förstått saken rätt men storyn är inte så krävande att man måste ha läst de tidigare delarna
  • Hur dum får man bli? Hur kan man hitta knark värt nästan en miljon kronor och festa upp det utan att tro att det får konsekvenser? Varför ringer man inte polisen omedelbart?

Ungefär så. Kan inte ens påstå att den gav underhållning för stunden men den var snabbläst och nu är jag i alla fall klar och redo för nästa träff.

Hittills har 2/3 böcker varit riktigt dåliga tycker jag. Hoppas mer på Majgull Axelssons Ditt liv och mitt och Per Hagmans Allas älskare ingens älskling (lite mer tveksam till denna men kan knappast vara sämre än Top Dogg och I djupt vatten). Första boken, Gruppen av Mary McCarthy, gillade jag däremot mycket och som det ser ut nu blir det terminens behållning.

Ytterligare litet minus var att moderatorerna Denise Rudberg och Michaela Bley av okänd anledning inte dök upp förra gången. Räddades av en superduktig kille som jobbar på NK och är med i bokcirkeln som gjorde ett riktigt bra inhopp men lite skumt att ingen kunde säga var de andra var eller varför de inte kom…

  • Betyg: 2/6
  • Utmaningar: Kaosutmaningen #2 – ett djur på omslaget
3 thoughts on “Top Dogg

    • Minns att jag läste Snabba cash för en evighet sedan men jag tyckte inte om den heller. Då var det inte språket jag hakade upp mig på, det vara bara ett Stockholm jag inte ville veta någonting om.

  1. Ping: Månadens bästa bok – september – Tant Augustas tekopp

Kommentera

