Helgfrågan 

Fredag – oh, ljuva veckodag – och dags att svara på Mias helgfrågor

Den mest sorgsna boken du vet?

Hm, jag läser nog inte så många sorgsna böcker när jag tänker efter. Boktjuven är en av de böckerna jag gråtit till under senare år. 

Stress påverkar oss olika, själv blir min hjärna som kokta makaroner. Men hur påverkar det dig? Läser du då och i så fall vad?

När jag blir stressad tappar jag aptiten och sover mängder. Ju mer jag sover desto mindre läser jag. Nu har jag ju pendlingens ljudböcker som ett dagligt inslag, oavsett stressnivå, så även under stressiga perioder tillgodogör jag mig i alla fall en viss mängd litteratur.

24 thoughts on “Helgfrågan 

  1. Så är det även för, ju mer stress jag har desto mer sover jag. Möjligen för att stress ökar min fibrosmärta som i sin tur dränerar mig på all energi. Boktjuven är en vacker bok men också väldigt sorglig. Funderar på att se filmen men vet inte om jag vågar.

  2. Den klart mest sorgliga bok ar ett boktips från min pappa. Den boken var jag inte mogen för. Dumt nog hade jag inte ”förmågan” att sluta läsa. Min nyfikenhet var för stark. Titeln och barndomsminnet går att läsa i min kommande bok om ca nio dagar. 😉
    Stress under längre perioder är aldrig hälsosamt. När jag har svårt för att koncentrera mig vid bokläsning är det ett varningstecken om att jag ska skruva ner tempot.

Kommentera

