Helgfrågan – höstplaner

Tiden går snabbt och det är dags för helgfrågan hos Mia. För mig är det sista semesterdagen idag. Fast det känns rätt ok efter fem väldigt sköna veckor. Dessutom har vi två dagar kvar i fjällen så måndagen känns fortfarande långt borta. 

Passande nog handlar Mias fråga den här  veckan om just hösten:

Vad ser ni fram emot att göra i höst?

Faktum är att det inte finns några större planer alls för hösten i den här familjen. Maken och de två äldsta åker till Österrike på höstlovet på träningsläger med slalomklubben medan jag och Lillan är kvar hemma. Något mysigt ska vi väl också hitta på, kanske åker vi upp till de svenska fjällen. Kanske håller vi oss hemma och hänger på Skansen som ju är i sitt esse just på höstlovet. 

Barnens miljoner aktiviter lär ta mängder av tid även detta läsår. Lillan har kommit in på gymnastik vilket innebär att hon får skippa basketen som är samma dag. Däremot vill hon börja på cykling så det blir ändå +1 aktivitet på totalen. Men några flyttas från helg till vardag så jag hoppas på att den här hösten medför lite mer kvalitetstid på helgerna för familjen. 

Och så ska jag ju börja läsa religionsvetenskap. Det ska bli himla kul! 

Bonusfråga: Vad är du svag för i godis- eller snacksväg?

Lördagsgodis är alltid gott. Men räcker med ungefär tio bitar lösgodis, sen mår jag lätt illa. Annars gott med lite choklad efter maten någon gång.

Ha en riktigt skön helg allihop!

20 thoughts on “Helgfrågan – höstplaner

    • Och man får väl skylla sig själv som säger ja till allt. Men det är också kul att de får prova på tycker jag. Det lär väl ganska snart visa sig vad de egentligen vill satsa på. Och förr eller senare kommer ju skolarbetet tvinga dem att dra ner på antalet (ingen av dem kommer sannolikt att försörja sig på någon sport 😉)

  1. Ja bara några godisar är gott så man slipper må illa 🙂 Ja mina barn har inte så mycket aktiviteter än, och jag hoppas mina barn kommer antingen hitta hund eller hästintresset som jag har så vi kanske får lite kvalitetstid efter skolan 🙂

  2. Oj, jösses. Jag som tycker det räcker med ett barns aktiviteter. Vad spännande med studier också. Jag hoppas att det blir som du hoppas. Jag tycker också det är gott med lite choklad efter maten. Gärna en kopp kaffe och en after eight.

Kommentera

