Baksidestexter

Jag började läsa Hilary Mantels A place of Greater Saftey för ett par kvällar sedan. Kombinationen av att den inte är snabbläst och att jag är väldigt trött på kvällarna gör att jag bara har kommit 50 sidor än och igår började jag känna att det väl ändå var lite oklart vilka roller alla dessa personer har i boken. Så vänder jag på den och läser baksidestexten och allt får sin förklaring. 

Ikväll fortsätter jag med förnyad kraft. Ska väl orka en 8-10 sidor i alla fall 😉.

Boken verkar för övrigt mycket lovande. Kan vara att den kanske kan nå samma nivå som Cromwell. Någon som läst? 

6 thoughts on “Baksidestexter

  1. Bra att du vände på boken. 😉 Baksidestexten anser jag personligen är det svåraste att skriva. Därför har jag gärna släppt och tacksamt tagit mot experthjälp. Men denna tredje gång är det allt jag som står för hundra procent.
    Jag förstår att du inte behöver ta sömntabletter eller räkna får. 🙂

  2. Har läst de två första böckerna, hyfsat svårgenomträngliga. Första boken förstod jag knappt vad som hände när i det historiska skeendet. Väldigt många människor att hålla reda på också. Men språket är vackert.

Kommentera

