Helgfrågan v 31

Idag ska jag in och jobba lite. Känns inte det minsta lockande… men vädret är lite grått och det underlättar. Inleder dock med Mias helgfråga

Finns det någon bok du sett på bloggar eller Instagram på sista tiden som du blivit nyfiken på? Det dyker upp saker titt som tätt men jag har lärt mig att behärska köpimpulsen (för det mesta i alla fall). Jag har sett mycket om Ett litet liv av Hanya Yanagihara på senare tid fast då snarare fått en känsla av att inte vilja läsa den. Dels på grund av omslaget som jag tycker är förfärligt och dels pga volymen. Men så plockade jag upp den i en bokhandel i veckan och fick en helt annan känsla, trots samma hemska omslag, och även om den inte fick följa med hem då så är sannolikheten stor att den ändå dyker upp i en bokhylla nära mig senare i år. 

Bonusfråga: Har du någon ägodel som du håller extra kärt? Visst har jag några saker som är fyllda med känslor och nostalgi men det jag älskar mest är ändå tvättmaskinen. Vilken uppfinning! Diska för hand är trist men görbart men att tvätta för hand… hu!

24 thoughts on “Helgfrågan v 31

  1. Ett litet liv är jag lite nyfiken på men tjockleken drar jag mig lite för. Många böcker en är nyfiken på, jag har min andra semester snart och har laddat lite med böcker och ljudböcker. Av nån anledning tror jag alltid att jag ska hinna läsa sååå mycket… 😉

    • Ja, jisses ja. Fick tack och lov tvättmaskin i lägenheten innan barnen kom men det var ju ändå det här med att man inte kunde tvätta när som helst på dygnet. Nu känns det som den går dygnet runt där nere i källaren 😃.

    • Allt var verkligen inte bättre förr 😃. Är en mardröm jag har att just tvättmaskinen ska gå sönder (vilket den ju förstås kommer att göra någon gång). Diskmaskinen har börjat lägga av så smått (diskar inte rent längre) men vi får hålla ut tills det är dags för köksrenoveringen.

Kommentera

