Helgfrågan

Mias helgfråga denna högsommarhelg handlar om högar av utlästa böcker som ska/borde recenseras och hur man hanterar dessa. För mig är det inget problem. Jag har inga recensions-ex som jag måste skriva om utan skriver om de böcker jag tycker är värda att nämna något om. Tyvärr är det så många böcker som bara är så där lite halvbra och jag vet aldrig riktigt vad jag ska skriva om dem och dessutom glömmer jag bort vad de handlade om på en gång. Bättre att fokusera på de böcker som faktiskt väcker någon slags känsla.

Dagens bonusfråga är om jag läser något bra just nu. Nja, se ovan. Var det inte bättre förr? Då läste jag massor av böcker som jag älskade och fortfarande minns. Nu, mest en gråzon. Fast Jag är Pilgrimen var bra, det tyckte jag. Igår kväll började jag på Available Dark av Elizabeth Hand. Hann bara två kapitel så kan inte uttala mig om bra/dålig ännu.

Ha en bra sommarlördag!

13 thoughts on “Helgfrågan

  1. Skriver inte heller om alla böcker av lite olika anledningar, en del böcker glömmer jag (för) fort och då känns det inte som någon större mening att skriva om dem…och andra gånger så kommer annat emellan och ja lite så som den kan vara in life… 😉

Kommentera

