Antagen!

Ja, jag tvivlade väl egentligen aldrig på att jag skulle komma in men vid 45 års ålder antar jag att jag tillhör någon speciell kvotgrupp som inte är jättestor (vore iaf logiskt att ta in fler unga än medelålders studenter) så helt säker kunde jag ju inte vara. Men så kom då antagningsbeskedet idag. 


Kul! Tills jag kollade litteraturlistan och summerade ihop kostnaden för böckerna till första delkursen till 1699 kr. 1699 kr! Det tycker jag var rätt saftigt (och då tjänar jag bra, tänk på de stackars fattiga studenterna). Men men, bara att bita i det sura äpplet eftersom det enda andra alternativet är att tacka nej till platsen och det vill jag ju inte. 

Jag är inte säker på hur mycket jag kommer att tenta av (jag är ju inte dummare än att jag inser att tiden för dessa studier får tas från sov-kontot och frågan är hur mycket jag kan avstå där) men det ska bli väldigt intressant att läsa religion. Utöver min ekonomexamen så har jag tidigare läst historia, idéhistoria och litteraturvetenskap och vill gärna komplettera med religions- och konstvetenskap för bildningens egen skull, inte som någon alternativ karriärväg. Så jag ser fram emot det här och är, förstås, lite sugen på att klicka hem böckerna redan nu 😃. 

13 thoughts on “Antagen!

Kommentera

