Helgfrågan – sommarläsning

Jag som har mycket mer tid att lägga på bloggen så här års än till vardags tycker det kul att Mia fortsätter med Helgfrågan i alla fall denna vecka också. 

Vilken bok är du mest nyfiken på ur din sommarbokhög?

Det är faktiskt den bok jag läser just nu, Jag är pilgrimen av Terry Hayes. Jag har snart kommit halvväg och jag är inte besviken. Vilken bladvändare! 

Som grädde på moset har Mia en, eller till och med två, bonusfrågor också:

Vad ska du på semestern? Finns det någon plats du vill besöka?

Vi ska vara hemma, några dagar Öland, en dryg vecka i fjällen. Så det kommer att bli mycket ljudbokslyssnande i bilen med familjen alla dessa mil. Bilåkandet får kompenseras med löpning. Jag hoppas det här blir sommaren som får löpningen att lossna (efter total låsning i vintras). 

Om det finns någon plats jag VILL besöka? Oh ja! Typ tusen. Men i sommar får det räcka med platserna ovan även om jag känner ett stort sug efter att åka ned till Österrike och vandra. Har en kompis som är där nu och när jag ser hennes bilder från våra favoritturer (vi gav henne förstås en massa tips) så drar det lite i alp-tarmen.  

16 thoughts on “Helgfrågan – sommarläsning

  1. Jag tänker hela tiden att jag skall komma igång med löpträning, men jag har hittills fokuserat mest på gymträning. Nu i sommar, när underlaget är bra, är planen att komma igång jag också.

Kommentera

