Helgfrågan – sociala medier

Herre min skapare vad tiden går fort. Fattar inte att det är sista juni i morgon. Maj var ju evighetslång, juni har bara svischat förbi. 

Mia levererar i sedvanlig ordning Helgfrågan så här på torsdagen. Jag hoppas hon fortsätter med det under sommaren också, då det för egen del är den här tiden på året som det både finns tid, lust och ork att blogga lite mer kontinuerligt. 

Har ni Instagram eller Facebook? Vilket fördrar ni? Eller har ni något annat?

Under mitt bloggnamn existerar jag blott och enbart här på bloggen, inte någon annanstans i cyberrymden. Privat har jag dock både FB och Instagram. Lägger ut mer på insta än på FB och har ibland tänkt tanken på att sluta med FB. Men det går inte eftersom så många av barnens idrottsföreningar kommunicerar via just FB. Och jag har ju inte heller något direkt emot det så jag hänger kvar.

Jag fick frågan på jobbet idag om jag använder Yammer (social plattform) men det har jag aldrig riktigt mäktat med. Jag finns både på telefon, sms, mail och chat och det får räcka. Någon ska ju vara en sen anammare av teknik också, hur blir det annars med normalfördelningskurvorna? 

20 thoughts on “Helgfrågan – sociala medier

  1. Haha ja det där med normalfördelningskurvorna är viktigt, kan känna mig lite som kärringen, host, jag menar bokdamen mot strömmen emellanåt, vaknar ibland lite sent till liv när det gäller vissa grejer…..;) yammer känner jag inte till, får kolla….

  2. Yammer? Aldrig hört talas om. Jag har också tänkt tanken att avsluta facebook men många som avlar med sina hundar hittar mig där och skriver där så det känns lite dumt.

    • Yammer är en lösning från Microsoft för företag. Så inget man använder som privatperson. Men orkar ändå inte riktigt engagera mig. Tycker jag fixat mitt job rätt bra ändå 😉

  3. Jag känner mig också som den där berömda kärringen mot strömmen ibland och även om jag nu gillar Instagram väldigt mycket så finns det ingen anledning att hoppa på allt nytt som kommer. Åtminstone behöver jag inte vara bland de första 🙂

  4. Jag antar att Instagram inte är ”inne” längre eftersom jag gärna använder det, när jag börjar med något brukar trenden vara slut redan. Gäller i alla fall kläder och inredning..

  5. Yammer har jag inte ens hört talas om Har Twitter men använder det inte och har förmodligen någon profil på LinkedIn som jag glömt lösen till 🙂

  6. Ännu något nytt jag inte känner till (yammer?). Illa nog att jag inte har den minsta susning om vad Instagram innebär. Men jag överlever nog, och bokbloggen oxå. 👽

  7. Jag lägger också ut mer på Insta än på Facebook privat. Yammer var nytt för mig men efter att ha googlat så insåg jag att vi istället har Agora på jobbet. Men det är få som är aktiva där i förhållande till antalet anställda.

  8. Tycker att Facebook blivit sämre. Det är alldeles för mycket skräp som kommer upp i flödet nuförtiden. Instagram däremot är jättetrevligt. Kul att kika på allas foton.

    • Sen gillar jag inte att fb bestämmer vad/i vilken ordning jag ska se saker. Jag vill se allt – i kronologisk ordning. Saker jag inte vill se följer jag ju inte och varför skulle jag inte vilja se saker i ordning?

Kommentera

