Helgfrågan – när det går trögt

Lite sent på bollen den här helgen men svarar ändå på Mias helgfråga: Vad gör du när du råkar ut för en trögläst bok? Gärna exempel på en sådan. För det mesta slutar jag helt enkelt läsa om det inte a) är en bokklubbsbok eller b) en bok jag ändå känner att jag vill ha läst av en eller annan anledning.

Aktuella böcker som faller under kategorierna ovan är a) Under det rosa täcket och b) Ferrantes serie. 

Bonusfråga: Hur firar du midsommar? Medan min man och mina två yngsta firade på traditionsenligt sätt i Djursholm med våra vänner så var jag hemma med en sjuk Äldsta. Tog mig dock in till NK för att köpa sill åt oss, lite midsommarkänsla ville ju även vi ha. Åt sill och tittade på Harry Potter. Så kan det bli ibland…

One thought on “Helgfrågan – när det går trögt

  1. Jag lägger inte heller tid i onödan på en bok om det inte finns något intressant i den eller att jag av någon annan anledning vill eller behöver läsa den. Typ bokcirkel. Tiden är för kort och det finns ju så mycket böcker….

Kommentera

