233: Omtag (108/365)

Jag har nu bestämt mig för att ta ett omtag på min löpträning. Hela vintern tränade jag på fredagar med fokus på löpning ihop med tre andra tjejer i min egen ålder. Kul på ett sätt men det faktum att de är mer elitmotinärer än glada amatörer blev lite för mycket och till slut tog det mentalt stopp för mig. Att komma 20 m efter är ok, att de försvinner utom synhåll är inte lika peppande. Till slut låste det sig totalt och jag hoppade av och körde vidare med träningen utan just fredagspassen, allt på inrådan från den PT vi kör med. Vi pratade i torsdags en sväng efter passet och han tycker jag ska se till att springa en hel del i sommar. I min egen takt och på mina egna villkor, allt för att få den där spärren att släppa. Så nu har jag börjat springa igen, senast i morse. Bara jag, fåglarna och två hundägare i skogen.

Magiskt. 


Och ja, det var både skönt och roligt. 

Kommentera

