Helgfrågan

Det är så fantastiskt skönt med den här helgen efter en intensiv vecka med skolavslutningar, jobbsommaravslutning och en del jobbleveranser. Nu har jag en energikrävande grej kvar på jobbet men på tisdag kväll tänker jag pusta ut och därefter bara se fram emot semestern. 

Mia har förstås som alltid en bra fråga till helgen: Jag har sett att många läser Året bok 2017. Har ni läst någon av böckerna

Jag fick slå upp vilka de är och här är listan med en kort kommentar kring de jag har läst. 

  • Glöm mig av Alex Schulman
  • Flickorna av Emma Cline – riktigt dålig
  • Andras vänner av Liane Moriarty
  • Törst av Jo Nesbø
  • Italienska nätter av Katherine Webb
  • Vargarnas tid av Elisabet Nemert
  • Sanning och skvaller av Curtis Sittenfeld
  • Lykttändaren av Pontus Ljunghill – ok, främst pga stockholmsskildringen. Men Den osynlige var bättre. 
  • Björnstad av Fredrik Backman
  • Hennes nya namn av Elena Ferrante – gillade inget vidare
  • Störst av allt av Malin Persson Giolito – dålig (om än inte lika illa som Flickorna)
  • Ett litet liv av Hanya Yanagihara

Så baserat på vad jag tycker om de böcker jag har läst på listan misstänker jag starkt att jag inte skulle ha någon större behållning av de andra heller så jag kommer att hålla mig ifrån dem. Undantaget kanske Törst. Vill ju ändå veta hur det går för Harry…

Ett väldigt negativt inlägg inser jag men sant. Lite fascinerande faktiskt hur många av de böcker jag inte gillar som är med på listan.

Bonusfrågan rör midsommarutmaningen hos Mia och den kommer jag självklart att hänga med på!

12 thoughts on “Helgfrågan

      • Ja när det gäller vampyrismen och en del annat kände jag njae, och jag tyckte att boken var lite råare än andra jag läst, eller så berodde det på mig, jag vet inte…. Harry Hole är Harry Hole och böckerna är ju som dom är, jag brukar ha överseende med det för jag gillar Harry Hole och böckerna är spännande. Och Törst är också spännande, Nesbö är ju bra på det där med cliffhangers. Och kommer det en till Harry Hole bok så läser jag nog….Det blev en lång utläggning, vet inte om det blev så klart vad jag menar med mitt njae 😉

Kommentera

