Locke & Key II

Det är nog gott och väl ett år sedan jag läste första delen av Locke & Key, en serieroman i sex delar av Joe Hill, och nu kändes tiden mogen att ta mig an del två. Något säger mig att det kanske inte är optimalt att vänta så här länge mellan delarna, jag minns brottstycken från första delen och jag minns att jag tyckte den var otäck (och har förklarat för mina barn att den är barnförbjuden, serieformatet till trots) men jag minns inte riktigt handlingen inser jag och det drar ner den här lite grand.

Boken är väldigt otäck och jag har lite mycket svårt för allt dödandet.

Konceptet med nycklar som har olika egenskaper är dock bra tycker jag.

Men dödandet.

Och ondskan.

Nja, jag är faktiskt rätt tveksam till om jag fortsätter den här serien. Inte för att den på något sätt är dålig egentligen men för att den helt enkelt inte passar mig. Trots det får den ett rätt bra betyg just på grund av att den berör mig så mycket.

  • Betyg: 4/6
  • Utmaningar: Kaosutmaningen #15

Idag, i grava förkylningsdimmor, jag har börjat läsa The Chalk Pit av Elly Griffths. Mycket lovande. Kan rekommenderas varmt trots att jag bara kommit en fjärdedel in i boken. Den här läser man fort, jag återkommer under veckan med ett utlåtande om den håller hela vägen igenom. Om jag inte dör förkylningsdöden först förstås, vilket just nu inte känns helt otroligt.

2 thoughts on “Locke & Key II

Kommentera

