Helgfrågan – min helg

Mia bjuder inte bara på en utan fyra frågor den här helgen. Sånt gillar jag. 

Vad äter ni? Tja, så långt har vi inte kommit i planeringen. Idag jobbar min man hemma så han får stå för matinspirationen och inköpen till kvällen. Sannolikheten är hög att det kommer att grillas något någon gång under helgen. Jag vill dessutom gärna testa auberginerullarna som Bokstunder tipsade om i sitt helginlägg

Vad läser ni? Elly Griffiths senaste ligger och väntar på ICA så den tänker jag påbörja i morgon. Ikväll blir det till att läsa ut Joe Hills Locke & Key II om jag orkar innan jag somnar. Det var länge sedan jag läste del I men den var otäck (nackdel med serieböcker är ju att man får en väldigt explicit bild på näthinnan) och den här visar förstås tendenser på att vara lika läskig den. 

Vad ska ni titta på film/tv-serie, eurovision eller bio? Tja, nu har vi ju barn så Eurovision är snudd på ofrånkomligt. Men den går så sent och brukar vara så långtråkig att de tidigare år somnat ifrån rätt fort. Fast inte lika fort som jag :). Ikväll kan det, om jag kan hålla mig vaken, bli ett avsnitt Penny Dreadful. 

Vad smaskar ni på? Lördag bjuder alltid på lite lördagsgodis och sen gillar jag att äta glass framför TVn. 

Trevlig helg allesammans!

12 thoughts on “Helgfrågan – min helg

  1. Auberginerullader låter spännande, som vegetarian är jag ständigt på jakt efter recept gärna så enkla som möjligt 😉 håller med om att tröttnad kan infalla långt innan Eurovisionen tar slut… 😉

Kommentera

