Det här med planering…

Hur, jag upprepar HUR, är det möjligt att misslyckas så med min läsplanering? Nästa vecka är det dags för sista träffen med NKs litterära sällskap (fortsätter i höst, rekommenderas varmt) på tisdagskvällen och för min vanliga bokklubb på onsdagen. Vi ska läsa Drick värmen ur min hand av Bengt Ohlsson till på tisdag och Det nionde brevet av Catrin Ormestad till på onsdag. 

Det här har jag vetat om länge men ändå har jag bara läst 20 sidor i Ormestads bok. Dessutom borde jag väl egentligen börja med Ohlsson eftersom tisdag kommer före onsdag. Håhå jaja, vet inte riktigt hur jag ska ta mig ur den här litterära knipan. Men jag ska nog börja med att läsa dem i rätt ordning, dvs börja med Ohlsson i alla fall. Dessutom verkar den mer snabbläst. Här kan jag dock ha helt fel i mitt antagande eftersom jag hittills bara spanat in typsnittet i boken. 

Har ni läst någon av dessa? 

6 thoughts on “Det här med planering…

  1. Jag planerar allt, men sedan blir det som det blir och det är ok. Det nionde brevet skulle jag vilja läsa, det är väl den som utspelar sig i Roslagen? Själv skall jag läsa vidare i Mitt namn är Lucy Barton, en ganska allvarlig historia, och sedan blir det ännu mer allvar när jag skall läsa Vad hände med barnen? En skildring av hur barn som då kallades fosterbarn behandlades av välfärdssamhället i början av 1900-talet.

    • Oj, inte direkt lättsmält underhållning låter det som.

      Planerar vardagsläsning gör jag sällan men just bokklubbsböcker bör en ju onekligen ha läst. Blir roligare diskussioner då 😉.

  2. Jag planerar inte min privata vardagsläsning men en del av den blir också till jobbet och ja det blir lite och så med den planeringen också…. känner igen mig lite i det du skriver, inte ovanligt att jag läser in i det sista till boktipsande, bokcirkel och liknande men det är ju också så mycket annat som ska göras…. 😉

    Har inte läst någon av böckerna du nämner.

  3. Trots att jag har bokcirkel på onsdag har jag inte läst och den här gången planerade jag faktiskt för att inte läsa, fast jag ska gå. Insåg att det skulle bli för mycket just till den här gången, men eftersom jag missat två (tre?) träffar vill jag vara social 🙂

Kommentera

