Moderna familjer?

Pratade med några andra kvinnor i min egen ålder (dvs runt 45) på träningen i morse och nämnde då att min man ska vara borta en del om ett tag. Fick då kommentaren ”om det varit du som skulle åka bort, då hade ju du förberett matlådor för en vecka”. Jag började gapskratta för det var nog bland det roligaste jag hört på mycket länge. Sen inser jag att hon menar allvar och jag fick förklara att min man, och samtliga andra män jag känner, är fullt kapabla att ta hand om sina barn. 

2017. På allvar?

2 thoughts on “Moderna familjer?

Kommentera

