Veckans jerka – less is more?

Tja, om less is more så är det här världens mesta blogg. Jag har helt kommit av mig på den här fronten, livet tar så mycket tid och kraft att blogg-/läs-/fotolust har minimerats. 

Men nu har vi i alla fall påsklov och energin fylls på så sakteliga och jag passar på att svara på veckans jerka medan resten av familjen fortfarande sover. 

Less is more, håller du med om det? (Kan handla om en på tok för lång bokserie, en bok som borde ha förkortats med typ 300 sidor, etc.

Här kan listan göras lång men jag håller mig till min senaste reflektion på detta område; Ferrantes böcker. De är ok men jag hade nog uppskattat dem mycket mer om varje bok varit 150 sidor kortare. Istället blev det ungefär just så många sidor som jag skummade i varje del. Jag läste ut fjärde delen för ett par veckor sedan och det känns lite grand som en befrielse om jag ska vara ärlig. Än har jag inte skrivit om den här men ett litet kort inlägg kommer sannolikt så småningom.  

24 thoughts on “Veckans jerka – less is more?

  1. Jag är väl egentligen inte speciellt sugen på Ferrantes böcker. Det händer att jag funderar på om jag kanske skulle läsa, men det brukar gå över 🙂

    • Haha, ja är man inte ens nyfiken på hajpen så är det bortkastad tid. Tycker jag. Andra är ju lyriska över denna serie och det är ju det som är så roligt, att man kan tycka så olika.

    • Med facit i hand är det lite kul att ha läst alla delarna eftersom alla läsande personer har någon uppfattning om dem och det var ju ändå ingen plågsam läsning, mest seg.

Kommentera

