Helgfrågan – läsplanering


Ligger i sängen och förbereder mig mentalt för dagens aktiviteter. Sonen har fotbollscup hela dagen (tack och lov på IP fem minuter hemifrån), Lillan har avslutning i slalombacken på förmiddagen, Sonen har avslutning med sin skidgrupp på något bowlingställe (inte lokalt) i eftermiddag och Äldsta har från en dag till en annan växt ur alla sina jeans så vi måste panikshoppa. Oklart för alla hur logisitiken ska läggas upp men det löser sig förhoppningsvis. 

Men innan allt drar igång svarar jag på Mias helgfråga: Har du någon form av läsplanering? Är det viktigt med en planering?

Jo… Planering har jag gott om men det är värre med genomförandet. Hoppar glatt på lite utmaningar här och där och tänker verkligen fullfölja dem alla enligt plan men så, tja så kommer allt annat emellan. 

Den planering, om det ens kan kallas för planering, jag faktiskt följer är bokklubbsböckerna. Läser alltid klart böckerna inför träffarna även om det har hänt att jag läst sista sidan på plats vid bordet ;). 

Så visst är det roligt med planering och listor men det är inget jag faktiskt läser enligt när det väl kommer till kritan. Fast det gör inget, läsningen är ju bara för mitt eget höga nöjes skull. 

5 thoughts on “Helgfrågan – läsplanering

  1. Jag gör en lista varje månad (bara fyra böcker, men jag brukar hinna med sju-åtta) och om jag skulle vilja så kan jag ju ta en annan bok emellan. Det händer dock inte så ofta 🙂

Kommentera

