Tematrio – tid


Det var några veckor (månader?) sedan jag var med på en tematrio but there is no time like the present så här kommer ett inlägg som svar på veckans trio hos Lyran

Berätta om tre romaner vars titel innehåller något som anspelar på tid!

  1. Tidsreserens hustru av Audrey Niffenegger. Snårigt ibland men ändå så klockren! Tyckte den var otroligt bra. 
  2. 4:50 från Paddington av Agatha Christie. Så länge sedan jag läste den (tonåren) att jag faktiskt inte minns den. Men tidsangivelsen i titeln är tydlig. 
  3. 22/11 1963 av Stephen King. Ett trevande försök att hitta tillbaka till King. Gillade. 

Kul tema, nu ska jag läsa hos er andra och komma på allt jag inte kom på själv :).

12 thoughts on “Tematrio – tid

Kommentera

