Veckans jerka – icke-svenska böcker

Då kör vi ett svar på jerkan också. Veckans fråga är: ”What was the last book you read, which wasn’t originally written in your native language?”.
För min del var det Ferrantes Those who leave and those who stay. Den är på italienska från början och anledningen till att jag läst den på engelska är att jag trodde jag skulle bli superförtjust i serien och vilja sträckläsa den. Nu blev det inte så men jag läser ändå klart serien på engelska. Dels är böckerna i pocket och dels är de fina. Plus roligast att ha samma utgåva av alla delarna.  

10 reaktioner på ”Veckans jerka – icke-svenska böcker

  1. Tvekade lite över de två första delarna igår på Maxi, de var ju där på rean på rean. Men jag köpte dem inte och jag kände mig jätteduktig 🙂

  2. Vet inte riktigt om jag ska läsa Ferrantes eller inte, den är både hyllad och ogillad så känner mig lite tveksam om jag verkligen orkar lägga ner tid på den. Har ju redan alldeles för mycket böcker jag vill läsa =)

Kommentera

