Helgfrågan v 10

Lördagsmorgon.

De två små sover, maken och Äldsta håller på att packa ihop för att komma iväg till dagens skidtävling i Sollentuna (vi håller en tumme för att hennes knä orkar efter skadan på sportlovet, kändes ok efter tävlingen i onsdags men påverkade förstås åkningen lite) och jag, jag njuter av att kunna ligga och dra mig lite i sängen. Mmmmm… jag ska träna kl 10 men det är ju fyra timmar senare än normalt så jag ser framför mig långfrukost och tidningsläsande innan jag ger mig ut. 

Men först är det dags för Mias helgfråga:   Vilken bok längtar du efter att läsa i vår? (Kan man inte bara nämna en, så kan man lista några.)

Den här var enkel! Jag längtar efter:

  1. The Chalk Pit av Elly Griffiths. Jag hade beställt den från Adlibris men fick beskedet att den var tillfälligt slut i häftad form. Den finns som inbunden men jag föredrar pocket/häftat format så jag har den på bevakning. Det är ju inte så att jag saknar andra böcker att läsa under tiden jag väntar.
  2. Blind Sight av Carol O’Connell. Åh, Mallory! Denna kommer att klickas hem samtidigt som boken ovan och sen ska jag ha ett litet deckarrace 🙂
12 thoughts on “Helgfrågan v 10

Kommentera

