15 frågor om vårvintern

Johannas deckarhörna har gjort en enkät om vårvintern och den passar ju utmärkt så här när jag är precis hemkommen från fjällen och vintern där. Stockholm är visserligen gråkallt idag men ändå mest barmark (finns lite snö kvar i trädgården fortfarande).

Semlor eller våfflor? Älskar båda men det är ju något visst med semlor, inte minst för att man, i min familj, bara får äta dem mellan semmeldagen och påsk.

På spåret eller Sveriges mästerkock? Inget, ser ej på TV

Bokrea eller pocketkampanj? Pocketkampanj. Dels finns de hela tiden och dels så är pocket så oändligt mycket lättare att läsa i sängen

Längdskidor eller alpint? Alpint. Men nästa år ska vi hyra längdskidor allihop har vi bestämt. Maken åkte lite med de två äldsta den här veckan och de tyckte det var jättekul.

Bokaktuella Camilla Läckberg (Häxan) eller Birgitta Ohlsson (Duktiga flickors revansch)? Gillar inte deckare så värst och speciellt inte svenska sådana men har å andra sidan ingen relation till Birgitta Ohlsson heller. Men hon borde vara bättre än Läckberg.

Tulpaner eller snödroppar? Så vackra och så många färger. I morgon kommer städerskan, då är det extra lyxigt att köpa med sig ett stort fång hem efter jobbet!

Vasaloppet eller Oscarsgalan? Herregud, den andra går väl mitt i natten?

Långkok eller hämtpizza? Det finns stunder för båda. Men visst är det lyxigt när det finns möjlighet att lägga mycket tid på matlagningen. Lika lyxigt som det är med en hämtpizza när det känns som om det är enda möjligheten till varm mat en kväll.

Klassiker eller nyutkomna böcker? Jag vill läsa fler klassiker men nyfikenheten tar oftast överhanden och då blir det nyutkomna böcker.

Melodifestivalen eller P2-konsert? Melodifestivalen kan vara bland det värsta som finns. Brukar hålla mig långt ifrån men igår var jag tvungen att genomlida Andra chansen pga fanns ingenstans att rymma i en fjällstuga. Och herregud, det var en plåga.

Pollenallergi eller blixthalka? Det går att hålla sig hemma, alt köra väldigt långsamt och med dubbdäck och fyrhjulsdrift klarar man sig oftast ganska bra. Det är ju dessutom inte blixthalka så värst ofta, till skillnad från de stackare som lider länge länge varje år av pollenallergi.

Böcker som utspelar sig i Paris eller i London? But of course my dear.

Ishockey eller bandy? Självklart! Jag är ju född i Västerås och har sett VSK spela så många hemmamatcher på Rocklunda ihop med pappa.

Bokaktuella Jo Nesbø (Törst) eller Johannes Anyuru (De kommer att drunkna i sina mödrars tårar)? Skrev nyss att jag inte gillade deckare men Nesbø är ett av undantagen som bekräftar regeln. Anyuru gillade jag inte alls när jag läste.

Blåmesar eller domherrar? Mest pga har inte sett en domherre på många år. Men de är fina på julkort, det är de.

Ja, kära nån vilka frågor. Men kul för jag fick tänka till lite 🙂

6 thoughts on “15 frågor om vårvintern

    • Nej, jag tycker verkligen att det är en bedrövlig tillställning. Innan barnen fick upp ögon/öron för eländer var det bara löpsedlarna som gjorde att jag ens var medveten om att den pågick men nu… nu ska det tittas varje gång. Min man och jag äter aldrig så långsamt som just dessa lördagar medan barnen aldrig äter så fort som då för att hinna bli klara tills det börjar 😉 Men det är väl tur att vi alla är olika 😃

Kommentera

