Det blev lite reashopping i alla fall

Jag och Äldsta hade mysdag idag. Vi åkte in till stan och inledde med TBE-spruta (inte så mysigt för spruträdd dotter men nödvändigt) följt av ett schema som hon satt ihop: chailatte på Starbucks, bokrean på Akademibokhandeln, lördagsgodis från Caramella och till sist thaibuffé till lunch. Ganska nöjd tjej efteråt kan jag meddela. 

Hur som, jag har ju skrivit en del om att jag inte längre hittar något på bokrean men igår kom min man hem och betättade om det snygga omslaget på Mörkrets hjärta (oklart varför han inte köpte den) så den köpte jag åt honom plus att jag köpte Skuggan över stenbänken, två klassiker som det väl inte skadar att ha hemma tänker jag. Dottern slog till på The Martian och Sista riket av Sanderson. 

Nu återstår bara att bestämma vilka böcker som får följa med på sportlov men det lutar starkt åt tredje ferrantesboken och Tennison.

One thought on “Det blev lite reashopping i alla fall

Kommentera

