Helgfrågan – reaböcker

img_1220-2Hos Mia och Helgfrågan är det idag en ytterst relevant fråga: Vilka är dina bästa bokreatips? Var handlar du helst dina reaböcker?

Nu är ju mitt svar på frågan dock inte lika roligt som det säkert är hos många andra, men sanningen är den att jag ytterst sällan handlar på rean längre. Dels tycker jag böcker är så billiga till vardags nuförtiden (och dessutom föredrar jag pocket så har inget behov av att köpa på mig inbundna heller) och dels så finns det så gott som inga titlar jag är intresserad av. Antingen har jag redan läst dem eller så vill jag inte läsa dem, tycker generellt att mycket känns ganska gammalt.

Nu hindrar förstås inte detta mig från att uppsöka fysiska bokhandlar och kolla utbudet också (nätbokhandlarna går rätt snabbt att ögna igenom och sedan lämna) och eftersom det är ytterst sällan jag kommer ut ur en bokhandel utan att ha handlat något (ett beteende som jag försöker jobba lite på) så är det inte omöjligt att något slinker ner men inte nödvändigt något reafynd.

 

25 thoughts on “Helgfrågan – reaböcker

  1. Jag brukar inte heller köpa några större mängder på bokrean, det brukar bli något inköp i mataffären som har ett ovanligt stort och fint utbud. Brukar dessutom vänta till rean på rean startar, har gjort några riktigt bra fynd där av böcker jag verkligen velat ha. Såsom Bea Uusmarks inbundna utgåva för bara 30 kr!

  2. Återupptäckt biblioteket under senare år, så bokinköp känns liksom mindre intressant, men det är ändå något speciellt med just årets stora bokrea, det sitter väl i sen förr. 😉
    Trevlig helg!

  3. Jag handlar böcker både på rean och året om. Och jag handlar på nätet, i fysiska butiker och på loppisar … ärligt så är jag obotlig när det gäller bookshopping.

  4. Jag tycker att rean den har förlorat lite av sin charm, och sen köper jag ju sällan böcker, har en guldgruva på jobbet att ösa ur pluss alla olästa hyllvärmare här hemma… 😉

Kommentera

