Då tar vi helg och firar med en liten bokbeställning

Det är grått ute och även om vi pratat om att åka skidor idag så vete sjutton, jag fryser, det känns som om jag aldrig kommer att bli varm igen. Kan bli så att jag nöjer mig med en promenad medan Lillan spelar tennis.

Efter en lång frukost i min ensamhet (make och Äldsta i Sollentuna på skidtävling och de två små hade redan ätit) så passade jag på att klicka hem en liten bokbeställning. Jag har nu läst flera recensioner av Ferrantes Den som stannar och även denna del av serien är folk lyriska över. Jag har ett lite ambivalent förhållande till dessa böcker eftersom jag inte alls är lika helsåld på dem som de flesta andra men eftersom de är så omskrivna så vill jag ändå läsa ut hela serien. För den är ju inte som serien om Maj som jag inte alls gillade och verkligen inte klarade av att läsa ut, den här är ok. Så sagt och gjort, jag klickade hem de resterande två delarna i serien och kryddade med tips från Bokdamen. Det är sportlov om två veckor och då kan jag med lite tur komma en bit i dessa.

3 thoughts on “Då tar vi helg och firar med en liten bokbeställning

Kommentera

