Veckans helgfråga

Jaaa, nu tar vi helg! Herregud vilken vecka. Dessutom en förkylning som börjar pocka på uppmärksamhet vilket stör mig väldeliga. Men, nu två dagar ledigt. I alla fall ledigt från jobb, för helg = skidtävlingar och även om maken tar dagens tävling på Ekerö så tar jag morgondagens i Västerås. 

Men, nu medan resten av familjen fortfarande sover (alla fem i våra sängar i natt, det är lite trångt nu här på kanten) passar jag på att svara på Helgfrågan hos Mia. 

Hur ser din skäms-bokhög ut?

Jag vet inte om jag skäms för högen men den stör mig, det måste jag erkänna. Högen av böcker som jag har köpt på mig inför de två (!) senaste sommarsemestrarna. Vet inte varför det är så svårt att ta mig an dem men det verkar helt omöjligt. Det enda jag vet är att det måste bli ett slut på sommarläsningshamstrandet. Inga, jag upprepar inga, böcker ska köpas inför sommaren i år. Säger jag i alla fall så här i februari…

Sen har jag en liten bibliotekshög som måste läsas ut också. Men den består bara av två böcker så det borde vara möjligt. 

Trevlig helg allihop!

18 thoughts on “Veckans helgfråga

  1. Det är ju långt till sommaren… Säger som Hannele, med tanke på den pension jag troligtvis kommer att få så är det nog bäst att se till att det finns obegränsat med böcker i hyllan 🙂

  2. Åh, det går så bra att ha bestämda föresatser i början av året vad gäller införskaffande av böcker… sen kommer stora bokrean på vårkanten, o så är det klippt! 😀

  3. Men då är du förbered inför sommarens semester redan =) Långtidsplanering =) Men förstår att de där högarna kan ge en aningen dåligt samvete ibland. Men jag blir också glad i själen när jag ser mina högar, för de rymmer så mycket läsglädje!

  4. Det var en nätt liten bibliotekshög 😉 Mina bibliotekshögar är många och ligger lite här och var, och de kan ha sina sidor, men jag vill ju omgärda mig med böcker 😉 Nu blir inte alla böcker lästa, då jag läser lite det jag känner för i stunden så det blir lite kånkande fram och tillbaka till jobbet – en kan ju hoppas på muskler 😀

    • All styrketräning är bra styrketräning 🙂

      Men jag blir lite stressad biblioteksböcker av någon anledning. Sannolikt pga att de har ett slutdatum oavsett om jag är klar med dem eller inte.

  5. Känner så väl igen mig….nu inför rensning och ommöblering för att göra plats för J och hans saker inser jag att min hamstrade olästa hög uppgår till över 100 böcker. Jag har gett mig själv inköpsförbud och förbud att låna någon bok på biblioteket inna jag läst minst 10 av de som ligger här hemma

Kommentera

