Helgfrågan

Fredag igen och dags för Helgfrågan hos Mia. Jag besvarar den redan nu för i helgen kommer det att finnas ganska exakt noll minuter över till läsning och bloggande. Det gäller att passa på så länge snön ligger så det har kommit ut inbjudningar till fyra extra träningspass i backen för Äldsta. Plus sedvanlig basket, simning, tennis, konståkning och fotboll – samt ett maskeradkalas som jag måste fixa kläder och paket till. Med en man på resande fot (kompisresa till Kalifornien, phu denna orättvisa) så har jag ganska fullt upp med det berömda Livet just nu.  

Men, till saken. Frågan lyder:


När man går in på t.ex Bokus så ser man den här indelningen och då kommer frågan: Vilket ämne läser du helst? Enligt bild ovan. Vilken är den bästa bok du läst inom det ämnet?

Jag läser skönlitteratur med inslag av barn & tonår. Jag maler ju alltid på om Palms Faunen och Wintersons The Daylight Gate i sådana här sammanhang så nu ska jag tänka ett varv till. 

*tänker*

*tänker ännu mer*

Om jag ska vara ärlig så var det länge sedan jag läste en riktigt bra bok, en sådan där bok som var en njutning att läsa och som ligger kvar i tankarna länge efteråt. Jag tycker tyvärr att det mesta är lite halvdant just nu men en bok som sticker ut under de senaste årens läsning är Sanningen om fallet Henry Quebert av Joël Dicker. Den var riktigt bra!

30 thoughts on “Helgfrågan

    • Men vad intressant att du skriver så. Jag vet många som har läst den, folk som annars läser helt olika typer av böcker, och alla har älskat den. Så jag ser den just som en bok man faktiskt kan rekommendera till vem som helst :).

    • Jajamänsan, det kan man lugnt säga. Men nu är det snart slut med aktiviteter för idag, tror vi alla kommer att somna utmattade ikväll. Och lika bra är väl det, i morgon kl 8 är det slalomträning igen 😉
      Men man ska inte klaga, det är ju vi som låter dem hålla på med allting.

Kommentera

