Det här med att prioritera sin läsning

Här håller jag på och läser allt möjligt utan att ägna den minsta tanke åt vad jag faktiskt borde läsa. Ingen ordning alls. 

Till bokklubben nästa vecka ska vi läsa Parfymen av Patrick Süskind. Den har jag läst för en evighet sedan och det ska bli kul att läsa om den men först måste jag få tag i boken. Den finns i någon bokkartong någonstans i källaren, det är jag ganska säker på. Men orka ta tag i en sådan nål-i-höstack-aktivitet… Nej, det blir till att kolla på biblioteket eller Akademibokhandeln. 

Dessutom ska jag läsa de här två böckerna till nästa träff med det litterära sällskapet på NK. 


Någon som har läst? De är helt nya för mig men verkar lovande utifrån baksidestexten och jag tycker omslagen är ursnygga.  

12 thoughts on “Det här med att prioritera sin läsning

  1. Lykttändaren har väntat ett tag på att bli läst, men den ser jag fram emot att läsa. Du kommer utan tvekan hinna läsa den innan jag gör det, så jag skall hålla utkik efter om du skriver något om vad du tyckte om den.

Kommentera

