Novelläsning

Noveller är inte min starkaste sida när det gäller läsning men jag skulle verkligen vilja gilla dem och min tanke är att om jag börjar läsa dessa små berättelser så kanske jag vänjer mig och i slutändan älskar dem. För att få en knuff i rätt riktning så anmälde jag mig till Läs en novell II hos Ugglan & boken.

Jag har nu läst fyra novellixnoveller, en bra start om jag får säga det själv.

Älven av Anna-Karin Palm. Ok text men jag saknar de underbara meningarna som är hennes signum och på något sätt är hon bättre på vänskap än kärlek.

Ingenting av Jonas Karlsson. Jag har lyssnat på Den perfekta vännen ganska nyligen och jag hör Karlssons röst när jag läser. Gillar. Och jag tror att en spaning på mig och mitt liv skulle kunna ge ungefär samma resultat.

Lappin och Lapinova av Virgina Woolf. Ok. Men hur gamla är de, i alla fall frun?

American Hotel av Sara Stridsberg. Den här minns jag inte alls trots att det bara var ett par dagar sedan jag läste den. Så det får bli ett ganska intetsägande omdöme.

  • Betyg: Blandat men låga
  • Utmaningar: Kaosutmaningen #11, #33, #35 + Läs en novell II
2 thoughts on “Novelläsning

Kommentera

