Bästautmaningen – tegelstenar

Lyran efterfrågar den här veckan vilken som är vår bästa tegelstensroman. 

Jag läser inte så många tegelstenar nu, jag hittar inte riktigt ron längre. Men jag har ett par tjocka romaner som jag verkligen älskade på tiden då läsningen tog mycket mer plats i mitt liv:

  1. It av Stephen King. Ojojoj, vilken bok. 
  2. Avalons dimmor av Marion Zimmer Bradley. Jag lusläste varje ord för att få den att räcka så länge som möjligt. 
  3. Den hemliga historien av Donna Tartt. I mitt minne var den bra, nu när jag lyssnar på den 25 år senare är den ännu bättre. 
17 thoughts on “Bästautmaningen – tegelstenar

  1. Årets läsutmaning är några tegelstenar. Det, förstås. Ännu oläst. Och Avalons dimmor begriper jag inte att jag ännu inte läst. Den hemliga historien är en stor favorit. Både efter första och andra genomläsningen. Steglitsan är också uppsatt som en tegelsten att ta itu med i år.

Kommentera

