Veckans helgfråga – helgplaner?

Mia tar tillfälligt (?) över stafettpinnen från Annika och jerkan och introducerar Helgfrågan. Kul, jag har saknat jerkan. 

Veckans helgfråga: Vad ska ni göra i helgen? Hur ser läsplanerna ut för helgen?

Fullt fokus på slalomtävlingar i morgon. Det här är första säsongen vi har två barn som tävlar (Sonen missade ju sin första tävlingssäsong förra året pga den där spräckta mjälten) och nu drar det alltså igång. Efter morgondagens tävling åker jag och Äldsta till Västerås för att hälsa på mina föräldrar och vi stannar över natten. Söndagen lär ägnas på att plocka undan eftersom städerskan kommer på måndag. Första gången sedan jul = har tappat kontrollen lite på stökfronten i barnens rum så vi behöver göra ett ryck. 

Vad gäller läsningen så kanske jag läser ut den senaste Lookwood & Co-boken och jag kommer definitivt att börja på Drottningens juvelsmycke. Den ser jag mycket fram emot. 

20 thoughts on “Veckans helgfråga – helgplaner?

    • Det är en hyfsad intensiv period det här för hur man än vänder och vrider på det så är vi bara två vuxna på tre barn ;). Men det är kul ändå. Nu gick det ok för Sonen men Äldsta åkte ur i sitt andra åk. Mycket besviken tjej men jag har aldrig sett henne satsa så, så ja är jättestolt över henne!

    • Kul att vara med på tävling, var första gången för mig. Insåg snabbt att det enda som förväntades av mig var att bära, betala och peppa. Och jag tyckte jag klarade alla tre sakerna galant! Plus att det var väldigt socialt och jag lärde känna lite nya människor.

    • Tack! Gick ok för Sonen, Äldsta åkte ut i andra åket, mycket besviken (pga inleddes som ett kanonåk så hon hade kunnat få en riktigt bra tid). Inte så lätt att förstå att även de bästa åkarna i världen åker ur då och då, hon var inte mottaglig för den typ av information just då…

Kommentera

