Just nu

Just nu i helgen så

läser jag: Mördarens apa av Jakob Webelius och The Creeping Shadow av Jonathan Stroud.

lyssnar jag på: The Secret History av Donna Tartt. Herremingud, ännu bättre än jag minns den från då när jag läste den i början av 90-talet. Helt plötsligt känns de där 2,5-3 h pending/dag som rena rama lyxen…

tittar jag på: Penny Dreadful. Jag och min man upptäckte denna i natt efter att ha sovit oss igenom Point Break (nya versionen) och var så pass utvilade att kunde se något mer innan vi kröp till kojs.

lagar jag: en boeuf bourguignon som puttrar så fint på spisen

dricker jag: ett glas riktigt gott rödvin

väntar jag på: att maken ska komma hem från slalombacken så vi kan äta

funderar jag på: inredning av kök och hall samt om jag ska springa lite i morgon förmiddag medan Lillan åker slalom – stora och små beslut med andra ord

Trevlig lördagskväll!

 

 

2 thoughts on “Just nu

Kommentera

