Top Ten Tuesday: böcker jag tänkt läsa 2016 men som blev flyttade över årsskiftet

 Det var evigheter sedan jag var med på TTT men bättre sent än aldrig. Temat för dagen i Top Ten Tuesday är Top Ten 2016 Releases I Meant to Read but didnt get to (but TOTALLY plan to).

Releases… måste innebära böcker utgivna under 2016 men sånt har jag väldigt dålig koll på så det får helt enkelt bli en lista över uppskjutna böcker. 

  • Älven, Anna-Karin Palm
  • Fantastic beasts and where to find them, J K Rowling
  • Frankenstein, Mary Shelley
  • Locke & Key II, Joe Hill
  • Kallocain, Karin Boye
  • Robinson Crusoe, Daniel Defoe
  • I skuggan av unga flickor i blom, Marcel Proust
  • The First Verse, Barry McCrea
  • Watership Down, David Parkins
  • Winter in Madrid, C J Sansom

Såååå, vilket år som helst så ska de nog bli lästa 😉 Känner att jag närmar mig Boye, i alla fall mentalt 

5 thoughts on “Top Ten Tuesday: böcker jag tänkt läsa 2016 men som blev flyttade över årsskiftet

  1. Ja, gör det! Närma dig Kallocain menar jag. Jag läste den förra året och tyckte den var lättläst och ganska bra. Lite mer dystopisk än jag förväntat mig (visste väl inte så mycket på förahand) och läskig! Men bra som sagt.

  2. Kallocain ska jag läsa. Jag gillar dystopier. Tänkte överhuvudtaget läsa mer sci-fi och fantasy, var på Sf-bokhandeln för några veckor sen och fick massa lästips.

Kommentera

