Utmaningar 2017

Nu så, nu har jag bestämt mig för vilka utmaningar jag tänker hänga med på i år. Förra året gick det ju katastrofdåligt generellt på läsfronten och extra dåligt på utmaningsfronten och jag lovade mig själv att 2017 skulle bli ett utmaningsfritt år. Men som vanligt är man ju inte sämre än att man kan ändra sig, vilket jag förstås har gjort. Så, det blir några utmaningar, samtliga inom rimlighetens gräns. 

Läs en novell II hos Ugglan&boken är jag med i för att öva upp mitt novelläsande och försöka komma över mina aversioner mot detta format. Jag har också tecknat mig för en novellixprenumeration vilket borde kunna hjälpa mig lite på traven. 

Kaosutmaningen drivs i år av Sofies bokblogg och den kör jag nu för fjärde (femte?) året i rad. Den mest avslappnade av alla utmaningar. 

För att komma igång med min klassikerläsning kommer jag att rapportera in mina tre svenska/brittiska/amerikanska klassiker under 3×3 under 2017 som också hålls ihop av Ugglan&boken

Och, sist men inte minst, Månadens bästa bok hos Mia. Jag har faktiskt haft månader de två sista åren då jag har läst noll (0!) böcker under några månader. Tänker mig att jag ska kunna undvika sådana dippar i år om jag har som morot/piska att faktiskt rapportera in en bok varje månad. 

Görbart? Den som lever får se men ja, om det inte händer något alldeles speciellt i det däringa Livet så ska det nog funka.  

6 thoughts on “Utmaningar 2017

    • Häng med på någon som täcker upp vad du redan har tänkt att läsa ;). Så gör jag med t ex 3×3-utmaningen. Kaosutmaningen är ju föredömligt kravlös, den kan man alltid haka på.

Kommentera

