Året 2016

Tja, vad ska man säga. Ett inte alltför lysade år för att uttrycka sig milt. Nice, Berlin, Brexit, Trump, Putin… ibland undrar jag om vi nu ser slutet på världen såsom vi hittills känt den. 

Nej, ett riktigt skräpår för världen på många plan har det varit. 

För egen del så inleddes ju året med en skidolycka för Sonen och då ställdes mycket på sin spets. Lägg sedan till jobbflytt med en helt hopplös pendlingssituation och en sommarsemester som inte får ett högre betyg än medelmåttig och året kommer att få ett lågt snittbetyg även i det lilla. 

MEN Sonen mår bra, vi har varit friska under året, jag fick behålla jobbet när de flesta av mina närmaste kollegor fick gå och jag har varit på Kebnekaises topp. Så visst fanns det några ljuspunkter att se tillbaka på. 

Vad gäller årets läsning så återkommer jag med en lista över året lite senare när jag är tillbaka vid dator och tangentbord. Orkar inte skriva några längre stycken på mobilen. 

Får passa på att önska alla ett GOTT NYTT ÅR och jag hoppas att ni får en riktigt trevlig nyårskväll!   

Kommentera

