By the way…

Så gör jag årets fotobok idag. Jag HATAR detta. Inte att göra själva fotoboken men att jobba med vår Mac. Det absolut sämsta inköpet vi någonsin gjort, alla kategorier. Det tar fyra gånger (minst!) så lång tid som med PC. Ingen delete-knapp, inget drag-and-drop, ingen copy/paste, helt obegriplig struktur, Suck. Surfade runt på nätet för att se vad en ny pc kostar. Och tro mig, i skrivande stund vore det värt varenda öre…

Som vanligt avger jag också ett förtida nyårslöfte att rensa både kamera och telefon med jämna mellanrum nästa år. Dagens positiva är dock att bilderna jag tagit med nya kameran är superfina! Jag tänkte mig framkalla på riktigt också. Men just det urvalet blir kanske inte idag. Jag gör tre exemplar av fotoboken varje år, ett till oss, ett till mina föräldrar och ett till svärmor. och på så sätt kommer barnen att ha varsin uppsättning sedan när de blir stora/vuxna.

Jag hatar min Mac, sa jag det?

One thought on “By the way…

  1. Drag and drop finns väl? Jag brukar hålla ner vänsterpekfinger på musplattan och dra med höger.
    Copy/paste finns också men cmd+c och cmd+v istället för ctrl+c och ctrl+v.
    Och om du inte ställt in musplattan för högerklick (om det ens går) så är ctrl+click samma som högerklick och jätteanvändbart. 🙂
    Men Deleteknappen saknar jag också.

Kommentera

