The second day of Christmas

 Dag två av tolv i Ugglan & bokens julutmaning. 

”On the second day of Christmas,

my true love sent to me

Two turtle doves

(And a partridge in a pear tree)”

Temat för The second day of Christmas blir därför turturduvor eller i överförd betydelse ett kärlekspar. Tema kärlek alltså.

Kärlek är ju ett tema som återkommer i så många böcker, antingen som huvudtema eller som bihistoria (på gott och ont). Den kärlekshistoria jag nu följer är den mellan Claire och Jamie Fraser i Outlander. Kanske inte finlittetatur men perfekt pendlingssällskap i öronen. 

8 thoughts on “The second day of Christmas

    • Haha 😃, bilmodellen hade jag inte en tanke på. Det är en serie tegelstenar, varje bok är uppdelad på tre ljudböcker. Men jag måste pausa ibland, blir lite väl smäktande mellan varven.

    • Jag förstår det. Jag behöver ta en paus mellan varje bok. Men som pendlingslitteratur är den bra. Om koncentrationen sviktar, vilken den ju gör när man måste byta mellan fyra olika färdmedel, så gör det liksom inte så mycket. Lätt att plocka upp tråden igen när man sitter/står på nästa buss/tåg.

Kommentera

