First day of Christmas

 Hoppar på en dag sent men tänker att det nog är ok ändå. 

Det är Ugglan & boken som har en liten jullovsutmaning, start igår den 25 december. 

Den första versen i The Twelve Days of Christmas låter så här:

”On the first day of Christmas,

my true love sent to me

A partridge in a pear tree”

Temat för The First Day of Christmas blir därför valfri frukt (måste inte vara just päron), träd eller rapphöns (får du med det blir jag imponerad!).

Fråga mig inte varför men den första bok jag kom på var Oranges are not the only fruit av Jeanette Winterson. Det var inte en bok jag gillade så värst mycket men titeln har bitit sig fast i mitt minne. Så den får bli mitt bidrag under temat frukt idag. 

7 thoughts on “First day of Christmas

Kommentera

