Foton 320-325/366

Nej, nu är inte den här utmaningen kul längre och jag har absolut ingen tid att ge mig ut på några fotoexpeditioner. Så hör kommer ett inlägg med sex teman på rad, teman där jag varken är nöjd med bilden eller tolkningen. Men jag tänker inte ge upp nu. Faktiskt. 

56: Familjens svarta får

Det finns en enda (läs: jag) i min (ursprungliga) familj som inte städar. De andra är superpedanta. Det finns tyvärr betydligt fler av min sort i min egenhändigt skapade familj (typ 4/5, hyser visst hopp om Sonen). Men, men vi har det mysigt ändå fastän luciagrejerna inte kommit närmare soptunnan* än så här sedan i tisdags. Leksaken är sedan i söndags och mössan läggs väl helt enkelt dit igen varje dag. 

* För att spara på knögglig stjärngosseutstyrsel känns ganska onödigt. Och han behöver inget vitt stjärngosselinne förrän i nian och då är ju det här för litet. 

135: Intrasslad

Trassligt julpynt i köpcentret. Mall of Scandinavia satsar på silver och orange istället för guld och rött så här i jultider. Känns mer som höst än jul tycker jag. 

147: Klatschigt

Det är inte bara färgerna jag inte gillar, tycker det mesta av julpyntet i MoS är rätt smaklöst. Klatschigt är kanske fel ord, kanske vore kitschigt bättre.  

198: Mångata

Jag hade planerat för ett mångatefoto nere vid vattnet en mörk kväll nu i slutet av året. Men både i november och december så drog molnen in lagom till jag var redo att ta mig ner till havet. Så det blev måne + gata istället en morgon på väg ner till tåget ;). 

218: Original

Handelsbankens kontor vid Norrtull stängde i dagarna så jag fick åka dit en eftermiddag i veckan för att tömma ur mitt bankfack som jag haft där sedan mitten av 90-talet. 

Förutom många års dagböcker återfanns också min magisteruppsats i företagsekonomi, min C-uppsats i litteraturvetenskap samt vårt vigselbevis. Inga monetära värden alls alltså men oersättliga känslomässiga sådana. 

34: Den som inga byxor har…

Alternativt den som inga vinterdäck har… får snällt stå kvar på uppfarten. Nu är ju snön tyvärr borta men vinterdäcken saknas fortfarande. Det går med bara en bil, men det underlättar med två måste erkännas. Ryktet gör dock gällande att ett däckbyte ska ske vilken dag som helst, den som lever får se…

 

Kommentera

