Frågestund

Jag svarar också på de 50 frågorna som cirkulerar. Perfekt när en inte har så mycket annat att rapportera om så här en söndagskväll.

  1. Vem litar du på? Min man och ett par av mina vänner. Men allra mest min man.
  2. Var skulle du vilja vara just nu? I en renbäddad säng på ett hotell någonstans där det är varmt. Jag vet, jag älskar snön, men just nu är jag lite slutkörd så värme och semester vore en rätt trevlig kombo.
  3. Favoritstad? Vill aldrig flytta ifrån Stockholm men tycker NY är en superhäftig stad och jag kommer aldrig att sluta glorifiera London.
  4. Vilket är ditt favoritnummer? 8
  5. Vad var det senaste du åt? Glass, närmare bestämt GBs gräddkolaglass. Låter kanske konstigt med tanke på svaret på fråga #2 där jag vill ha värme men å andra sidan, som lösning på #2, går det ju bra att tröstäta lite.
  6. Om du var en krita, vilken färg skulle du vara då? En vit tavelkrita, en sådan där krita som skriker om man använder den på fel sätt.
  7. Hur är vädret just nu? SNÖ! Tyvärr runt nollan så det lär väl inte få ligga så länge den här gången heller.
  8. Vem var den senaste personen du pratade i telefon med? Min bästa kompis, nu ikväll medan vi båda lagade mat.
  9. Vad är det första du ser hos det motsatta könet? Utstrålningen
  10. Vad har du för skostorlek? 37
  11. Favorit tv-program? TV-program? Jag tittar inte på vanlig TV men följer några serier på Netflix lite sporadiskt. Men jag kan svara Homeland, den har väl gått på vanlig TV också om jag inte missminner mig.
  12. Har du några syskon? Ja, en lillasyster som är tre år yngre än jag.
  13. Längd? 178
  14. Hårfärg? Blond
  15. Ögonfärg? Blå
  16. Använder du kontaktlinser? Ja. Är helt blind utan glasögon eller linser.
  17. Favorithögtid? Julen. Oerhört stressigt och jobbigt innan men när väl julafton infinner sig – total frid och harmoni.
  18. Favoritmånad? Ingen speciell faktiskt. Tycker dock minst om februari.
  19. Har du gråtit någon gång utan anledning? Nej, ingen gråter väl utan anledning (om man inte har fel på tårkanalerna)? Däremot kan gråten triggas av ytterst små saker ibland, senast jag fick tårar i ögonen var igår under nobelfestligheterna och när de sjung Kungssången så kom där lite vätska i ögonvrån.
  20. Vilken var den senaste filmen du såg? Hitta Doris på bio ihop med Sonen och Lillan på höstlovet
  21. Favoritdag på året? Sista arbetsdagen innan sommarsemestern.
  22. Är du för blyg för att fråga ut någon på dejt? Ja. Men förhoppningsvis lär jag inte behöva gå på date igen, trivs ypperligt med den man jag har.
  23. Kan du stå på huvudet (utan att luta dig mot en vägg)? Hahaha, nej, det kan jag inte. Jag fick faktiskt en 2:a (!) i betyg i idrott en termin på gymnasiet just för att jag inte kunde stå på händer. Läraren hävdade att det var en av de saker som man faktiskt var absolut tvungen att kunna. Skum kvinna om du frågar mig. Det har gått alldeles utmärkt för mig i livet ändå.
  24. Kramar eller kyssar? Kramar. Jag gillar att kramas. Min man, mina barn, mina vänner och jag tror faktiskt att jag kramar någon varje dag på jobbet också.
  25. Choklad eller vanilj? Oftast choklad så länge det inte gäller glass för då föredrar jag vanilj.
  26. Har du tatueringar? Nej, absolut inte.
  27. Vad lyssnar du på just nu? Jag lyssnar på Eugen Kallmans ögon av Håkan Nesser. Lyssnar medan jag pendlar till och från jobbet.
  28. Är du kär i någon kändis? Nej, det har jag inte varit sedan Herreys vann melodifestivalen.
  29. Vilka böcker läser du just nu? En nästan sann historia av Mattias Edvardsson och Conspiracy av S J Parris.
  30. Piercingar? Hål i öronen. Ett i varje.
  31. Favoritfilmer? Vet inte. Men vi tittar på Love Acutally varje jul så så här i jultider är det väl en bra film att nämna i det här sammanhanget.
  32. Favoritsport? Slalom.
  33. Vad gör du just nu? Förbereder mig för sängen, när jag har svarat klart på frågorna förstås. Tidig morgon i morgon, först träning kl 6 och sedan ska Sonen vara i kyrkan kl 07:50 för luciatåg.
  34. Smöriga, naturella eller saltade popcorn? Saltade
  35. Hundar eller katter? Hundar.
  36. Favoritblomma? Tulpan och magnolia
  37. Har du blivit påkommen med att göra något du inte får göra? Nej, inte vad jag kan minnas.
  38. Har du en bästa kompis av det motsatta könet? Ja
  39. Har du älskat någon någon gång? Ja
  40. Vem vill du träffa just nu? Nu vore det väldigt skönt om min man var hemma. Han har varit borta hela helgen. Inte optimalt så här i juletider.
  41. Är du fortfarande vän med folk från skolan? Ja. Tre av mina allra bästa vänner är från grundskolan och förstås flera från universitetet också.
  42. Hur imponerar man på dig om man är kille? Man ställer frågor och lyssnar på svaren samt skrattar åt sig själv.
  43. Gillar du att flyga flygplan? Gillar och gillar, det är ju onekligen ett supersmidigt sätt att ta sig runt på. Men trist med transfer, att ta sig till och från flygplatser och all väntan. Väl på planet somnar jag oftast väldigt fort.
  44. Höger- eller vänsterhänt? Höger
  45. Hur många kuddar sover du med? En
  46. Saknar du någon? Ja, jag saknar min allra bästa vän från universitetet. Men hon har valt att inte vara vän längre och jag kan ju inte tvinga mig på.
  47. Lyssnar på radio? Ja, P1 på söndagsmorgnarna och just nu går Klassisk jul i P2 för fullt på radion här hemma.
  48. Bästa beslutet du har gjort i år? Att söka om min tjänst när den var utannonserad i mars. Plus att formgjuta sulor till mina pjäxor.
  49. Sämsta beslutet i år? Vet inte, tycker världen har lyckats utmärkt med att bli ett sämre ställe alldeles av sig själv utan att jag har behövt fatta några dåliga beslut åt den.
  50. Din senaste nerladdade app? Waze. Ett måste i detta trafikkaosets tidevarv.
One thought on “Frågestund

Kommentera

