Veckans bokbloggsfråga – nedräkning till jul

Slut som artist på alla fronter men i en stund av ensamhet liggandes på soffan klarar jag kanske i alla fall av att svara på veckans fråga hos Barnboksbloggen: Hur räknar du ner till jul i din blogg – har du något speciellt jultema, har du en bloggjulkalender, ska du delta i någon julbloggstafett eller kommer du att arrangera några tävlingar inför jul? Och vilka är dina bästa tips på böcker där man kan läsa ett kapitel om dagen fram till jul? Eller finns det kanske något annat sätt att räkna ner till jul som du kan tipsa om, t.ex. podd, radioteater, blogg eller liknande med ett avsnitt om dagen?

Jag började nästa skratta/gråta när jag såg frågan (gränsen mellan hysteriskt skratt och förtvivlad gråt är hårfin ibland). Svaret är i alla fall enkelt: NEJ! Jag måste bli klar med en jobbleverans, hantera alla återstående julförberedelser (dvs samtliga), julavslutningar och det vanliga livet. Så min plan fram till jul är kort och gott att överleva med förnuftet i behåll. Inget mer ambitiöst än så. Men jag läser med behållning och ett litet (?) uns av avund om nedräkning hos andra samt om andras julförberedelser. Vilket förstås gör mig ännu mer stressad… men svårt att låta bli ;). 

4 thoughts on “Veckans bokbloggsfråga – nedräkning till jul

  1. Förstår din känsla. Jag försöker att inte tänka så mycket på det utan bara ta dag för dag, arbetsuppgift för arbetsuppgift. Fast det är förstås lättare för mig som inte har familj och barn som har andra förväntningar på fritiden. ❤

    • Det är så man måste göra tror jag. En sak i taget. Just nu t ex fokusera på att få ner dem till frukosten, sedan att få på dem rätt utrustning och som steg tre se till att själv ringa in till möte i tid. Väl klar med morgonblocket kan jag börja fundera på dagens resterande möten, leveranser, packning och hemfärd.

    • Njut av din ledighet! Vi har nu helt slut på semester så vi jobbar mellandagarna (föga tilltalande men jag tänker mig att det blir ganska korta dagar) och är sedan lediga efter nyår några dagar.

Kommentera

