Veckans ord på R

Jag missade förra veckan då Q var veckans bokstav hos Enligt O. Jag funderade för länge på ordet queer och så sprang tiden iväg och vips var det R som gällde istället.

Ordet rak är svårt och jag klarar bevisligen inte av att få in det i ett sammanhang så här på söndagsmorgonen. Hm… Det enda jag associerar till är “rak som en eldgaffel” men inte heller det uttrycket hittar jag något bokrelaterat till. 
Nu när det faktiskt kan regna en del på helgerna finns inte riktigt det där måstet att vara ute, utan det känns helt ok att sätta sig i soffan med en bok. Inte helt utan dåligt samvete dock, det finns ju ungefär en miljon borde-saker även inne. 
Jag minns när jag i vuxen ålder läste om Anne på Grönkulla. Mindes inte att jag tyckte den var rolig som barn men skrattade vid senaste omläsningen högt på bussen. 

I The Terror är det inte bara kylan och isbjörnar som är livsfarliga utan ett ännu värre rovdjur rör sig därute på isen utanför de fastfrusna skeppen. Vad det egentligen är för varelse får vi dock aldrig veta vilket sätter fart på fantasin. 

Röd åklagare. Så fruktansvärt otäck bok och dessvärre sann, inte en påhittad dystopi. Rekommenderas. 
 

Leave a Reply

